kpilogo shields

The structures, solution properties and solid state properties of complexes of poly(benzobisimidazobenzophenanthroline) ladder (BBL) and its semiladder analogue (BBB) with the Lewis acid aluminium(III) chloride (A1C13) and gallium(Ill) chloride (GaC13) are reported. At a 4:1 mole ratio of Lewis acid to polymer (BBB or BBL) repeat unit, electron donor-acceptor complexes of Lewis acid-base type, which are highly soluble in organic solvents, are formed. A detailed spectroscopic investigation shows that complexation of both polymers involves coordination of the Lewis acids to the electron-rich carbonyi oxygens and the imine nitrogens in the polymer backbones. The complexes of BBL exhibit the characteristic rigid-rod behaviour of the pristine ladder polymer. BBL complexes have rigid, rod-like chain conformations in dilute solution as evidenced by their solvent independent intrinsic viscosities. The complexes form liquid crystalline solutions above 8 wt% BBL in A1C13/nitromethane and above 9-9.5 wt% in GaC13/nitromethane. The solid complexes of BBL have slightly smaller optical absorption edges than BBL and ~ 50% larger absorption coefficients at 2ma,. D.S.C. revealed a glass transition (T~) of the 4:1 GaCI3:BBL complex at 15°C. Dynamic mechanical experiments indicated the Ts, measured at the loss tangent peak, was in the range 29-37°C depending on frequency, with an activation energy of 448kJmo1-1. The complexes of BBB by contrast exhibit flexible-coil behaviour due to the polymer topology. In solution, BBB complexes have intrinsic viscosities which depend on the solvent and Lewis acid used, due to differing degrees of coil expansion in different solvent media. Coil expansion in solution leads to improved conjugation of BBB complexes as evidenced by comparison of the electronic absorption spectra with those of BBL. BBB complexes, like the pure polymer, are apparently not liquid crystalline at high concentrations in solution. The solid 4:1 GaC13:BBB complex has a Tg at 30°C, and a dynamic mechanical analysis Tg in the range 12-24°C. The Tg activation energy, at 293 kJ mol-1, is lower than that of the BBL/GaCI3 complex. The overall results of the present studies provide a basis for understanding the structure and properties of these polymers in terms of intermolecular interactions and also have implications for the processing of the polymers for diverse applications.

Посилання на статтю:

Lewis acid coordination complexes of polymers: 3. Poly(benzobisimidazobenzophenanthroline) ladder and semiladder polymers / Michael F. Roberts and Samson A. Jenekhe // Polymer. – 1994. – Vol 35. – P. 4313-4325.

Lewis acid coordination complexes of polymers: 3. Poly(benzobisimidazobenzophenanthroline) ladder and semiladder polymers - Завантажити.

 

Корисні статті

ВНЗ України

Вища освіта є невід'ємним елементом перспективного кар'єрного росту, тому перед кожним абітурієнтом виникає проблема, в які інститути подавати документи. Варто відзначити, що в Україні існує велика кількість вузів. Всі навчальні заклади поділяються на державні та приватні, пропонуючи різноманітні освітні програми по різних профілів. Щоб пошук інститутів дав задовільні результати, слід визначитися з найбільш прийнятними спеціальностями. Також підбір університету передбачає вибір підходящої форми навчання, наявність високої акредитації у вузу і рівень його престижності.

Інженер-конструктор

Хто такий інженер-конструктор? Даним питанням задаються багато людей, які бажають пов'язати своє життя з цією професією. Варто відзначити, що ця професія однією з найбільш високооплачуваних на сучасному ринку праці, яка характеризується високим попитом з боку роботодавців. Інженер-конструктор машинобудування повинен володіти аналітичним складом розуму, підвищеною уважністю до деталей і відповідальним підходом до роботи. Дана діяльність пов'язана з прорахунками і різноманітним обладнанням. Першокласний інженер-конструктор механік володіє також такими рисами характеру, як раціональність і ерудованість. Важливу роль відіграє стресостійкість, адже робочий процес є досить трудомістким і при потребі замовника вимагає готовності швидко вносити зміни в готові креслення.

Інженер-машинобудівник

Ні для кого не секрет, що при сучасних умовах життя, темпах розвитку промисловості, безперервній автоматизації та оптимізації роботи механізмів та виробничих процесів, великою популярністю та попитом на ринку праці користується професія інженера, особливо інженера-машинобудівника.

Щоб відповісти на питання «Хто такий інженер-машинобудівник?», необхідно розуміти , що несе в собі кожне з цих слів окремо. Інженер – це людина, яка отримала освіту з визначеного фаху. Інженер – це творець техніки. Інженер – це особа, що професійно займається інженерією, тобто на основі поєднання прикладних наукових знань, математики та винахідництва знаходить нові рішення технічних проблем. Тобто, виходячи з цих загальновживаних визначень слова «інженер» зрозуміло, що цій професії може присвятити себе лише людина з неабиякими здібностями, які ґрунтуються на знанні точних наук, логічному мисленні, невичерпному терпінні і постійному бажанні вдосконалювати світ інженерії. Від латини ingenium — здатність, винахідливість, що є свідченням того, що інженером перш за все є людина-думаюча, яка знаходиться в безперервному пошуку відповідей на складні технічні завдання.

Як стати інженером?

Кожна людина в процесі свідомого життя стикається з проблемою вибору професії. Найбільш актуальною ця проблема є для учнів старших класів – випускників, які добровільно або примусово здають шкільні іспити та зовнішнє незалежне оцінювання, за результатами чого приймають участь в конкурсному відборі на навчання у ВНЗ. Щоб обрана професія не стала важким випробовуванням, потрібно ще у шкільні роки зважити всі «за» і «проти», оцінити свої здібності, схильності, можливості.

Рейтинг вищих навчальних закладів

На даний час в світі існує маса університетів з дуже великою кількістю кваліфікацій, спеціальностей та спеціалізацій. Одні з них більш престижні університети, інші менш.

Рейтинг вищих навчальних закладів переписується щорічно, в зв'язку з тим, що всі прагнуть стати краще в освіті, вдосконалитися в технологіях і підвищити свій рівень акредитації. Рейтинг навчальних закладів варіюється в залежності від предметної області, це природничі науки і математика, техніка/технологія і інформатика, життя і сільськогосподарська наука, клінічна медицина і фармація, соціальні науки.