kpilogo shields

Various electron donors and electron acceptors have been tested in order to examine the possibility of the application of the Marcus equation to the description of the kinetics of free radical polymerization photoinitiated via photoinduced electron transfer (PET). Variations of the driving force of the electron transfer, for selected dyes (xanthene dyes, camphorquinone), were introduced by using: a series of tertiary aromatic amines (TAAs) and N-phenylglycine derivatives; a series of electron acceptors and only one type of electron donor (cyanine cations with tetraorganylborate anion); a mixed system with a series of benzophenones as electron acceptors and TAAs as electron donors. Several important conclusions follow from the experimental data. (1) For the case with the rate of PET much lower than the rate of diffusioncontrolled processes, the Marcus theory can be used for analysing or predicting the ability of organic redox systems for light-induced free radical polymerization. (2) For a process controlled by diffusion, the reactivity of free radicals formed as a result of PET limits the rate of initiation of polymerization. It is shown that this relationship can be also presented as a function of thermodynamic driving forces of the photoredox reaction ( - Go). For this type of process, the relationship between the rate of polymerization and -AG” is linear, indicating the 'inverted-region-like’ kinetic behaviour. Additionally, it is shown that the bleaching process of the dyes competes with the polymerization photoinitiation in a way that suggests that, after free radical formation, two parallel reactions occur and that the rate of bleaching can be expressed as a fraction of the total rate of electron transfer.

Посилання на статтю:

Free radical polymerization initiated via photoinduced intermolecular electron transfer process: kinetic study 3 / Janina Kabatc, Zdzislaw KucybaIa, Marek Pietrzak, Franciszek Shigalski, Jerzy Pgczkowski // Polymer. – 1999. – N 40. – P. 735–745.

Free radical polymerization initiated via photoinduced intermolecular electron transfer process: kinetic study 3 - Завантажити.

 

Корисні статті

Що таке КПІ?

На сьогоднішній день багатьох випускників, ще недавно – школярів, цікавить наступне питання – куди поступити, куди піти навчатися? В нашій країні є дуже багато ВНЗ, які пропонують свої послуги з підготовки і навчання студентів. Одним з таких ВНЗ є Київський політехнічний інститут (КПІ).

Види та функції сучасної упаковки

Різноманітна упаковка щільно увішла у життя кожної людини. На полицях магазинів, в інтер'єрах помешкань можна побачити десятки пляшочок, коробок, аерозольних болончиків. Термін існування упаковки в нашому житті може продовжуватися від кількох хвилин до кількох років. Що ж таке сучасна упаковка? Чому вона займає стільки місця в нашому житті?

Інженер-машинобудівник

Ні для кого не секрет, що при сучасних умовах життя, темпах розвитку промисловості, безперервній автоматизації та оптимізації роботи механізмів та виробничих процесів, великою популярністю та попитом на ринку праці користується професія інженера, особливо інженера-машинобудівника.

Щоб відповісти на питання «Хто такий інженер-машинобудівник?», необхідно розуміти , що несе в собі кожне з цих слів окремо. Інженер – це людина, яка отримала освіту з визначеного фаху. Інженер – це творець техніки. Інженер – це особа, що професійно займається інженерією, тобто на основі поєднання прикладних наукових знань, математики та винахідництва знаходить нові рішення технічних проблем. Тобто, виходячи з цих загальновживаних визначень слова «інженер» зрозуміло, що цій професії може присвятити себе лише людина з неабиякими здібностями, які ґрунтуються на знанні точних наук, логічному мисленні, невичерпному терпінні і постійному бажанні вдосконалювати світ інженерії. Від латини ingenium — здатність, винахідливість, що є свідченням того, що інженером перш за все є людина-думаюча, яка знаходиться в безперервному пошуку відповідей на складні технічні завдання.

Як стати інженером?

Кожна людина в процесі свідомого життя стикається з проблемою вибору професії. Найбільш актуальною ця проблема є для учнів старших класів – випускників, які добровільно або примусово здають шкільні іспити та зовнішнє незалежне оцінювання, за результатами чого приймають участь в конкурсному відборі на навчання у ВНЗ. Щоб обрана професія не стала важким випробовуванням, потрібно ще у шкільні роки зважити всі «за» і «проти», оцінити свої здібності, схильності, можливості.

Хімічне машинобудування

Хімічне машинобудування багатопрофільна галузь машинобудування, що поєднує в собі природні та експериментальні науки (наприклад, фізика і хімія), разом з науками про життя (наприклад, біологія, мікробіологія та біохімія). Математику та економіку вокористовують для розробки, перетворення, транспортування, управління виробничими процесами, які перетворюють сировину в цінні продукти.