kpilogo shields

The specific temperature effects in hydrodynamic properties (intrinsic viscosity, sedimentation velocity and translational diffusion) of side-on comb-like polymers with molecular weights from 5.70 х 10 5 to 3.02 х 10 6 were observed in dilute solution in two different solvents, benzene and chloroform, over a temperature range from 2 to 73°C. The viscosity temperature coefficient dln[h]/dT was found to be negative in sign in chloroform ( ¹ 0.007 K ¹1) and positive in benzene ( þ 0.005 K ¹1). Increase in temperature leads to intensification of the excluded volume effects in real benzene solution of the polymer and to weakening of those in chloroform. Simultaneously, increase in temperature leads to decreasing unperturbed dimensions of the macromolecule chain in both the solvents. This effect is more pronounced in benzene (dlnhh 2i/dT ¼ ¹ 0.005 K ¹1, where hh 2i is the mean-square end-to-end distance) than in chloroform ( ¹ 0.001 K ¹1). Origins of the temperature effects are discussed with relation to the lateral structure of the macromolecule where every monomer unit contains the threecyclic mesogenic moiety which is laterally (with the middle part) attached to a side chain consisting of 11 carbon atoms.

Посилання на статтю:

Temperature effects in hydrodynamic properties of comb-like polymer with laterally attached mesogenic units / Peter Lavrenko, Olga Okatova, Evgeniya Korneeva, Heino Finkelmann // Polymer. – 1999. – N 40. – P. 1701–1707.

Temperature effects in hydrodynamic properties of comb-like polymer with laterally attached mesogenic units - Завантажити.

 

Корисні статті

Хімічне машинобудування

Хімічне машинобудування багатопрофільна галузь машинобудування, що поєднує в собі природні та експериментальні науки (наприклад, фізика і хімія), разом з науками про життя (наприклад, біологія, мікробіологія та біохімія). Математику та економіку вокористовують для розробки, перетворення, транспортування, управління виробничими процесами, які перетворюють сировину в цінні продукти.

Інженер-механік

Інженер-механік (від лат. Ingenium – талант, обдарованість, і mēchanicus – механік) – це технічний чи технологічний фахівець з вищою освітою, який застосовує отримані знання для конструювання, проектування, моделювання та експлуатації машин, апаратів та технічного обладнання в різних галузях сільського господарства та технічного виробництва. Першими з інженерів були саме механіки; вони розробляли і збирали різноманітні машини і механізми, в яких використовували принципи і закони механіки.

Полімерні матеріали

Полімер це велика молекула, або макромолекула, котра складається з багатьох субодиниць. Через їх широкий спектр властивостей, синтетичні і природні полімери відіграють найважливішу і всюдисущу роль в повсякденному житті. Полімери в діапазоні від знайомих синтетичних пластмас, таких як полістирол природний біополімер, таких як ДНК і білки, які є основоположними для біологічної структури і функцій. Полімери, як природні і синтетичні, створюються за допомогою полімеризації багатьох малих молекул, відомих як мономери.

Комп'ютер для інженера

У сучасному світі комп'ютери дуже поширені. Складно уявити людину, не знайому з цим поняттям. Багато професій зобов'язані своїм виникненням саме комп'ютеру, вони б просто не з'явилися без створення електронно-обчислювальної техніки.

І хоча відносно недавно, на початку XX століття, комп'ютери були розкішшю і використовувалися лише для самих складних розрахунків, у наш час комп'ютери та комп'ютерна техніка дуже глибоко інтегрувалися у наше життя. Сучасне людство залежить від комп'ютерів, що викликає подиву, якщо розглянути, коли і в яких випадках вони використовуються.

Як стати інженером?

Кожна людина в процесі свідомого життя стикається з проблемою вибору професії. Найбільш актуальною ця проблема є для учнів старших класів – випускників, які добровільно або примусово здають шкільні іспити та зовнішнє незалежне оцінювання, за результатами чого приймають участь в конкурсному відборі на навчання у ВНЗ. Щоб обрана професія не стала важким випробовуванням, потрібно ще у шкільні роки зважити всі «за» і «проти», оцінити свої здібності, схильності, можливості.