kpilogo shields

Amorphous films of poly(ethylene 2,6-naphthalate) (PEN) were drawn isothermally at 145°C up to the desired draw ratios mainly to study structure formation during uniaxial drawing by differential scanning calorimetry and to characterise the shrinkage behaviour of the drawn films with or without heat treatment. During drawing, a rigid phase structure is induced and the amount of induced rigid phase structure is linearly related to the square root of the extra first strain invariant. The stress–strain curves are characterised by a necking behaviour and the end of the yielding or necking is reached when the amount of induced rigid phase is attaining 50%. The stretching behaviour of PEN is characterised more by the strain induced rigid phase formation (SIRP) than by the stress or strain induced crystallisation. The shrinkage behaviour is characterised by two regimes. A first one for draw ratios below the necking behaviour where the films shrink back to their original length for temperatures between 100 and 140°C with a mid-value of 120°C, corresponding to the glass transition temperature of the amorphous phase. The second regime, for draw ratios above the necking behaviour is characterised by a shrinkage behaviour for temperatures between 120 and 160°C, with a mid-value of 140°C, corresponding to the transition temperature of the induced rigid phase structure. In this regime, the films never shrink back below the draw ratio after necking and a linear relation between the initial draw ratio and the final draw ratio after shrinkage is obtained. A heat treatment of the oriented films with fixed ends stabilises the induced structures and the shrinkage of these heat-set films is zero for temperatures up to the heat-setting temperature.

Посилання на статтю:

Shrinkage behaviour of uniaxially drawn poly(ethylene 2,6-naphthalate) films / G. Schoukens, M. Verschuere // Polymer. – 1999. – N 40. – P. 3753–3761.

Shrinkage behaviour of uniaxially drawn poly(ethylene 2,6-naphthalate) films - Завантажити.

 

Корисні статті

Вибір професії

Кожна людина зіштовхується у своєму житті з вибором, який найсильніше вплине на все її подальше життя. Йдеться про вибір професії та вибір вищої освіти. Закінчуючи школу, молоді люди стикаються з величезним вибором професій та спеціальностей: інженер, економіст, юрист, менеджер, маркетолог, логіст, фінансист і т.д. При цьому навколо можна чути безліч стереотипних фраз: "Юристи багато заробляють", "Фінансисти працюють з грошима, тому у них хороші зарплати", "Маркетолог - основний людина в будь-якому бізнесі", а часом і просто без обґрунтування - "Менеджер - це круто ". Часом, такі "поради" впливають на вибір професії.

Хто такий інженер

Інженер - професія нелегка, але одночасно з цим дуже цікава і захоплююча. Адже інженер це людина, у якого народжуються в голові нові ідеї і тому він здатний винаходити.

У багатьох виникає питання: хто такі інженери? Інженер (франц. Ingénieur) - фахівець з вищою технічною освітою. Спочатку інженерами називали людей, які керували військовими машинами. Поняття громадський інженер з'явилося в XVI столітті в Голландії, застосовано до сфери будівництва мостів і доріг, потім інженери з'явилися в Англії, а потім в інших країнах.

Полімерні матеріали

Полімер це велика молекула, або макромолекула, котра складається з багатьох субодиниць. Через їх широкий спектр властивостей, синтетичні і природні полімери відіграють найважливішу і всюдисущу роль в повсякденному житті. Полімери в діапазоні від знайомих синтетичних пластмас, таких як полістирол природний біополімер, таких як ДНК і білки, які є основоположними для біологічної структури і функцій. Полімери, як природні і синтетичні, створюються за допомогою полімеризації багатьох малих молекул, відомих як мономери.

Як стати інженером?

Кожна людина в процесі свідомого життя стикається з проблемою вибору професії. Найбільш актуальною ця проблема є для учнів старших класів – випускників, які добровільно або примусово здають шкільні іспити та зовнішнє незалежне оцінювання, за результатами чого приймають участь в конкурсному відборі на навчання у ВНЗ. Щоб обрана професія не стала важким випробовуванням, потрібно ще у шкільні роки зважити всі «за» і «проти», оцінити свої здібності, схильності, можливості.

Хімічне машинобудування

Хімічне машинобудування багатопрофільна галузь машинобудування, що поєднує в собі природні та експериментальні науки (наприклад, фізика і хімія), разом з науками про життя (наприклад, біологія, мікробіологія та біохімія). Математику та економіку вокористовують для розробки, перетворення, транспортування, управління виробничими процесами, які перетворюють сировину в цінні продукти.